söndag 17 augusti 2008

Så var det gjort

Mitt livs första lopp. Midnattsloppet i går kväll, och det var faktiskt riktigt kul, i mörkret med all publik och sambaorkestrar och hej och hå...
Jag har bara joggat en mil ett par gånger tidigare, lugnt och stilla. Från början hade jag tänkt klara av det på en timme, men halva sommarträningen försvann på grund av en getingangripen och svullen häl, som ledde till rejält haltande under en period. Därför sänkte jag ambitionsnivån till att klara mig under 70 min, eftersom vi startade i gruppen 60-70 min.
Och det gjorde jag, 1.08 ungefär, och jag sprang hela vägen, även uppför mördarbacken till Sofia kyrka. Nåja, sprang kanske inte är en riktigt korrekt beskrivning, men joggade i alla fall.
Och även om jag var rätt trött efteråt så var jag inte slut, hade nog kunnat plocka ett par minuter till om jag sparat lite mindre på krafterna i början. Nästa år blir det mer träning, en snabbare startgrupp och under 60 min!
För vännerna M och M tyckte också det var kul (det var första loppet för dem också) så det här fortsätter vi med.
Nedvarvningen efteråt här hemma var också synnerligen trivsam - sportdryck, skumpa, rosevin och prat till kl 4.
Idag är jag trött. Men belåten. I morgon blir det jobbeländet igen. Stora svarta moln drog in i fredags, men den här gången ska jag inte låta mig köras över, den här gången ska jag faktiskt försöka slåss för mina idéer, och försöka göra det lite smartare.

Inga kommentarer: