fredag 15 augusti 2008

Tillbaka till verkligheten

Jo, jag har jobbat i snart fem dagar efter semestern, men inte riktigt velat gå in i vardagen ännu. Inte bloggandet heller, märker jag.
Det måste vara ett riktigt bra betyg på en semester att man kommer tillbaka till jobbet och inser att man glömt bort att det fanns. Och nästan så var det den här gången.
Nu sitter jag här, bredvid ett stort fönster där enorma persienner brakar ner med någon sorts märklig fjärrstyrd automatik när man minst anar det. Vanligtvis när det är halvmulet och dagsljuset behövs. Aldrig när solen skiner rakt in på skärmen så jag inte ser ett skvatt.
Det är inte särskilt kul att jobba. Men man vänjer sig. Och jag kan smygtitta på OS på svt Play.
I morgon ska jag ställa mobilen på ringning trots att det är lördag. Vill inte missa Lassi i roddfinalen, och hunden behöver en långpromenad innan. Jag tror jag har fått en ny idol.

Inga kommentarer: