fredag 18 juli 2008

Kvällsgnäll och hasta la vista

Sista arbetsdagen innan semestern avklarad, och jag borde väl kanske blogga järnet eller nåt... Men inte.
Lite avigt med yngsta dottern, tom i huvudet, kom inte iväg på Patti Smith av olika skäl, och ångrar mig lite, men nu är det så dags. Jag borde packa, eller städa, eller gå och lägga mig, men inte det heller.
Fast jag har i alla fall proppat nya mp3n full med musik.
Och köpt Lars Noren-dagboken, som jag tänkte parallell-läsa med Martina Lowdens Allt. Borde bli en bra kontrast, fragmentariska dagböcker av två så olika personer.
I morgon förmiddag drar vi till tåget. Sen blir det skärgårdsö med av- och nerkoppling, ingen tv, inget internet.
Och är det inte bara så jävla typiskt att när SVT äntligen lyckas visa hela två serier som jag verkligen gillar, John from Cincinatti och Carnivale, så gör dom det mitt i sommaren så jag missar flera avsnitt... Fast tv-friheten är mycket värd, hela grejen att byta vanor, tagga ner, den vill jag inte avstå ifrån.
Nej, det blir inte mycket mer än så här just nu. Bara en tanke från i morse, apropå familjer:
Jag lever i en kärnfri familj.
Snyggt va?
Hej hej, tillbaks om tre veckor. Förhoppningsvis med frid i själen. Och med lite bättre kondition. Och lite solbränna.

Inga kommentarer: