söndag 6 juli 2008

Så himla onödigt

Sovmorgon efter en synnerligen trevlig men ganska sen 40-årsfest igår.
Så vaknar jag och hittar min mp3 i tvättmaskinen. Den har genomgått en 40 graders kulörtvätt och är inte bara illa medfaren, utan alldeles död.
Här har jag tjatat hur många gånger som helst på ungarna att tömma fickor på tvättkläder, men ingen har hittills lyckats tvätta något så pass dyrt.
Inte kan jag skylla på någon annan heller.
Dessutom var det mp3 2.0, den första tuggade hunden sönder, när han var ensam hemma en kväll och uttråkad, och hittade den i samma ficka som jag haft korvbitar i.
Då köpte jag en ny likadan direkt, för att inte hinna gräma mig så länge. Misstänker att det blir likadant i morgon.
Det är märkligt att när man bestämmer sig för att verkligen försöka leva lite mer sparsamt, då dråsar extrautgifterna in på löpande band. Kameran har gått sönder också. Fast den har jag i alla fall inte kört i tvättmaskinen.

Inga kommentarer: