torsdag 10 juli 2008

Lite sommarsyndigt sådär

För det mesta missar jag after work-tillställningarna på jobbet (eller efter jobbet heter det väl snarare), det är alltid något barn eller någon hund ivägen.
Fast i går lyckades jag få dem att passa varandra och kunde sitta på Södra Bar och dricka vin under tälttaket på balkongen.
Så det må väl vara mig förlåtet att en viss gränslöshet inträdde och det blev mer än ett glas...
Lite tung i huvudet idag. Men det var det värt.
Jag kom hem i hedervärd tid och bokade tre biljetter till Narnia-filmen ikväll innan vi gick och lade oss. Eller, lilla dottern bokade, jag fick bara hala fram visakortet.
Det hade jag totalt glömt när hon ringde idag:
– När ska vi ses innan bion?
– Vilken bio?
Pinsamt. Jag har annars varit noga med att undvika att visa mig ens salongsberusad inför barnen (det har de fått nog av från annat håll). Lilla dottern var lagom elakt skadeglad, och hävdade att jag hade snarkat i natt också.
Men jag har jobbat hyfsat flitigt ändå idag, och unnat mig god indonesisk lunch med trevligt sällskap i stekande sol, och snart ska jag cykla iväg till bion vid Medis.
Lilla dottern har ringt och påmint en gång till:
– Jag tänkte att det var bäst, ifall du hade glömt igen.
Jag får väl bjuda på det.

Inga kommentarer: