fredag 28 november 2008

Mitt liv som konsument --och mamma

Så trist så trist att snön försvann. Försöker jobba upp lite adventsstämning ändå.
Dagens inköp:
Julkaffe, kryddat med kardemumma och apelsin. Nymalet.
Adventsté - rooibos med saffran och apelsin.
Starkvinsglögg.
Har inte provsmakat något av dem ännu. Men vi har gjort en pepparkaksdeg i kväll, den vilar nu i kylen. Inga färdigköpta degar över min tröskel inte.
I morgon ska jag gå på fest. Det händer inte så ofta. Annat är det med lilla dottern, nästa helg är hon bjuden på tre fester. Samtidigt. Detta är nu ett stort bekymmer.
Sådana bekymmer behöver jag i alla fall inte brottas med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som trodde jag var duktig när jag kom i håg att KÖPA pepparkaksdeg i fredags ... Suck.

AnnaX sa...

Nämen, så menade jag ju inte!
Bara en av mina hushållshangups – pepparkaksdeg, risgrynsgröt och tårtbottnar FÅR jag bara inte köpa färdiga...
Å andra sidan städar jag i princip aldrig, så det jämnar ut sig.