onsdag 26 november 2008

Perspektiv på tillvaron

Något händer som för ett ögonblick får svensken att lyfta näsan från den egna situationen (blir bensinen dyrare så jag inte kan åka så mycket bil som jag vill? kan jag köpa fler julklappar än förra året?) .

Politiskt kaos och extremt spänt läge i Thailand, och SvD sammanfattar på ettan:
I ab surar svenskarna över sina ryggsäckar på flygplatsen. Läget är fruktansvärt, ty "Vi får ingen information".
Ja, det gäller att ha klart för sig vad som är viktigt här i världen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska vara "blir bensinen dyrare kan jag inte åka till jobbet".

Politisk "kaos" är ungefär lika vanligt som de fyra årstiderna i Thailand så jag förstår inte riktigt poängen.

Anonym sa...

Men att svenskar är löjliga har du helt rätt i. Tänk vilken katastrof att inte få komma hem till snö och minusgrader!

AnnaX sa...

Det var mest den nogsamt poängterade oron för att turister skulle störas i solandet och badandet som retade mig. Visst är kaos vanligt i Thailand, men blir situationen värre så står många människor inför betydligt värre bekymmer.
Sen vill man så klart veta om det är farligt att åka till Thailand ifall man tänkt sig åka dit – men för mig är det iaf inte den som är den absolut viktigaste frågan.
För övrigt - om bilar bara användes för att transportera folk till jobbet, där inga alternativ finns, så skulle mycket se mycket annorlunda ut...