söndag 7 december 2008

Att resa sig upp och vara lätt

Vikarie på den moderna dansen, vi gör balansövningar, försöker känna hur man anstränger sig mer när man är lite ur balans, försöker hitta hur man balanserar i stället för att anstränga sig.
Och emellanåt fungerar det, reser mig från golvet i ett enda svep, utan ansträngning, så lätt.
Så tänker jag på hur jag annars kämpar med kroppen. Det går nog om jag tar i mer, hittar mer kraft, försöker orka mer, kämpa hårdare. Alltid.
Och sen tänker jag på insikter från de senaste årens terapi - allt kämpande i livet, att jag alltid tror att jag tar i för lite, att livet nog ska fungera bättre bli lite bättre bara jag tar i mer.
Ingen balans där heller.
Och sen börjar jag nästan gråta, mitt på golvet.
Drömde jobbdrömmar i natt också. Nu ligger jag med jobbdatorn i knät framför tv:n och försöker låta bli att jobba. Jag kommer nog att låta bli nu, eftersom jag redan legat och jobbläst i över en timme. Men det kommer inte att lämna mig ifred.

Inga kommentarer: