måndag 15 december 2008

Sminkblogg

Idag såg jag solen på väg till jobbet. Solen. Jag undrade lite vad det var som lyste först, innan jag kom ihåg.
Sedan blev jag sminkad av ett proffs, inför en plåtning till en jobb-bild. Fantastiskt. Jag fattar nästan varför många kvinnor sminkar sig så mycket. Själv kör jag lite mascara, möjligen en ögonpenna lite hej och hå, och kanske läppglans om jag orkar.
Nu - ett annat betydligt bättre jag tittade fram. Det var till och med roligt att bli fotad, något som jag annars avskyr. Har bara sett bilderna i kameran ännu, men det kändes helt ok.
Fast det tog en halvtimme minst, och det var krämer och skuggor i en mängd färger, och penslar och pennor och gudvetallt. Och något mystiskt pulver i håret. Jag skulle aldrig kunna upprepa ens hälften av det.
Man borde väl ha gått ut och raggat ikväll, för en gångs skull. Men jag och hunden var på en mysig men väldigt tjejig glöggkväll. De enda männen var en tvååring och hans far, som är tillsammans med värdinnan. Och så hunden då.

Inga kommentarer: