torsdag 4 december 2008

Here we go again

Ska man ropa hurra nu alltså? När räntan sjunker?
Intressant hur perspektivet förflyttas - plötsligt är jag bostadsrättsägare och låntagare, och ränteläget märks direkt på min ekonomi. Och jag bryr mig. Det gör jag ju.
Fast någon revolutionerande skillnad blir det inte direkt. Och antagligen borde jag väl börja amortera i stället.
Annars är det lite stressvarning nu. I natt drömde jag att jag skulle göra en långresa och totalt hade glömt att packa. Resvännen ringde på dörren, det var dags att åka, tåget eller flyget skulle gå snart... och jag hade inte packat någonting alls. Och jag hade typ en minut på mig. Och bara yrde runt och hittade ingenting, och det var alldeles omöjligt att klara.
En riktigt övertydlig varningsklockedröm - det är lite för mycket på en gång på jobbet nu. Obehagskänslan av att tappa kontrollen börjar krypa uppför ryggen, har jag glömt något? vad har jag glömt? vågar inte riktig tänka efter för vad händer om jag har glömt?
Inte bra. Jag har varit i den där gropen en gång, och jag vill inte trilla ner igen.

Inga kommentarer: