söndag 4 januari 2009

Än kan tanten dansa

Lätt huvudvärk idag, men det var det värt! Först en improviserad middag hemma hos M, dit jag lyckades bjuda in S och hennes kompis J. Himla trevligt, rasande god mat och lite lagom vin.
Sedan barhäng på Rival, och snack med trevliga typer, och lite mer vin. Och lite spontandans i nedre baren.
Och M och jag överraskade oss själva med att hänga med ett synnerligen trevligt kollektiv av unga män till Marie Laveau efteråt, och dansa järnet till old school hiphop i källaren. Och nu kan jag grundsteget till toprocks, sådetså. Nästan iallafall.
Det var riktigt kul faktiskt. Och roliga människor. Och en himla tur att vi bara drack lättöl på Marie Laveau.
Men trots måttligheten kändes det lite tufft idag, det är är verkligen inte ofta tant Anna är ute och slarvar till tretiden, och det märktes. Någon springtur runt Årstaviken blev det inte, fast det skyller jag på att det var så vansinnigt kallt. M och jag gick runt Långholmen med lilla vovven i stället.
Inte har jag fixat alla jobbgrejor jag tänkt idag heller. Men hälften.
Nu blir det ännu en kopp av det godaste gröna téet, och sista avsnittet av John från Cincinatti, och i morgon är en annan dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det där lät kul!

Till Marie L har jag aldrig vågat mig. Trodde alla var 27 år där ... Möjligtvis 27.5

AnnaX sa...

Det var dom nog... Men det var rätt mörkt på dansgolvet, så det gick bra att förtränga.

Egil Karlow sa...

Ja visst va det trevligt!! ni får öva ordentligt på steget nu! så behöver du inte springa runt årstaviken (vilket ju e livsfarligt i denna kyla och ishalka)

vi kommer gärna på nästa midda så kan ja lära ut fler moves :)

peace!

AnnaX sa...

Såklart!