onsdag 7 januari 2009

Snö och våfflor

Äntligen! Lite snö på marken, vi är så glada, lilla vovven och jag. Tantolunden var vacker i morse, och luktade spännande, enligt vovven. Ett litet glädjeämne när jobbvardagen drar igång med dunder och brak. Stressbekämpning är ordet för dagen.
Tittade igenom min gamla matblogg häromdagen, och tänkte att den kanske inte var så tokig ändå. Möjligen får den vakna till liv igen i vår. I väntan på det blir lite matbloggande här.
För igår gav jag mig på våffeljärnet igen - äggvåfflor med hälften grahamsmjöl, och med strimlad spenat och grovhackade valnötter i. Himla gott faktiskt! Jag skulle kunna leva på våffelexperiment ett bra tag. Och soppexperiment. Som jag mixar med min julklappsmixerstav (hett efterlängtad).
Men då flyttar nog lilla dottern också hemifrån.

Inga kommentarer: