måndag 7 april 2008

Duktig flicka. Eller kvinna, då. Eller tant.

Lite nöjd med mig själv, för än gångs skull. Trots intensivt motstånd och en massa fiffiga utsäkter som bara poppade upp i hjärnan lyckades jag släpa mig iväg på capoeiran, och det var kul och kändes bra, trots att vi var få. Till och med sången var kul, trots att jag inte kan improvisera, för jag kan faktiskt inte portugisiska alls, och då är det jädrar i mig inte så lätt att hitta på.
Innan capoeiran lyssnade jag på intressanta saker om manipulation av köpbeteenden, fusk med matkvalité och varför vi väljer mat som vi gör... Har skrivit lite om det i Matbloggen. Egentligen borde det vara enkelt. Köp kvalitetsmat, ät mindre fett i stället för lightprodukter, ät mindre kött, mer ekologiskt, låt maten vara viktig.
Egentligen.

Inga kommentarer: