onsdag 16 april 2008

Vovven leker flismaskin

Han är över 2 nu, valptuggandet borde för länge sedan vara förbi, och det är det också för det mesta.
Men kombinationen trä och matrester är tydligen oemotståndlig.
Det hade redan gått åt en stor fin träslev, en jättepraktisk stadig trägaffel, och ett oräkneligt antal smörknivar.
Och härom kvällen hörde jag plötsligt ett intensivt knaprande ljud från hundkorgen. Där fanns, förutom en belåten spaniel, de ömkliga resterna av min sista träslev. Slarvigt nog hade den legat odiskad på diskbänken efter vitkålscurrykoket.
Shit. Jag gillade verkligen mina fina träslevar som jag haft i många år, och trägaffeln har jag saknat länge. Jag undrar just var man kan hitta nya lika bra?
Och så undrar jag lite varför jag köper de där dyra tuggbenen i buffelhud egentligen?

Inga kommentarer: