måndag 2 juni 2008

Missa inte...

... John from Cincinatti! Inte om ni är den sortens människa som tycker att beskrivningen "Twin Peaks-skruvat om en dysfunktionell surfarfamilj" låter det minsta lockande.
En sån sorts människa är jag, och jag muttrade för mig själv när jag insåg att jag missat det tredje avsnittet i går kväll, strängt upptagen som jag var av lilla dotterns streetdance-uppvisningar.
(Hon var skitbra, by the way. Grym. Jag blev nästan gråtfärdig av stolthet.)
Muttrade på jobbet att nu måste jag nog be stora dottern att ladda ner avsnittet åt mig. Jag är nämligen så omodern att jag i princip är emot tjuvtittande och för upphovsrätt, så jag har undvikit att lära mig hur man gör, för att inte falla för frestelsen.
Men SVT har inte rätt att lägga ut serien i efterhand, och nöden har ju som bekant ingen lag...
Och så upptäcker jag att den går i repris, i kväll, vid midnatt! Så nu sitter jag här och håller mig vaken.

Inga kommentarer: