måndag 30 juni 2008

Ännu mera FRA

Det har skrivits klokt, det har skrivits dumt, det har skrivits så himla mycket...
Själv är jag mest förundrad över hur oändligt långt från medborgarna de flesta politiker verkar stå i den här frågan, och hur märkligt svårt det verkar vara för dem att inse hur allvarligt det är.
Expressen har tagit fram ett formulär för att protestera, och jag antar att riksdagsservrarna kommer att svikta nu.
Men egentligen skrev jag det här bara för att få länka till det Jonas Thente skrev redan för två veckor sedan, men som jag inte hittat förrän idag.
Jag håller inte alltid med Jonas Thente. Tvärtom. Men emellanåt träffar han bara så fullständigt rätt, och är så himla rolig att jag måste behärska mig för att inte skratta högt, och avslöja att jag sitter och privatsurfar på jobbet...

Inga kommentarer: