onsdag 10 september 2008

Släpp pennan, Elise

Elise Claeson har slagit till igen. Den här gången är tesen att kvinnor som yrkesarbetar egentligen bara vill få makt och därför försöker bli män, eller åtminstone man-kvinnor, men att det är dömt att misslyckas.
Däremot utvecklar kvinnor som inte försörjer sig själva utan stannar hemma och servar man och barn fantastiska ledaregenskaper, eftersom de då behåller sin kvinnlighet. Genom att skjutsa barn till hockeyträning och jobba i hem&skola får de all erfarenhet de behöver, och i USA kommer de att bli headhuntade till vd-jobb, dock inte i Sverige, eftersom Sverige är ett så uselt land, där kvinnor tror att de måste bli män.
Ja kära nån.
Även om jag tycker det är väldigt värdefullt att kunna försörja sig själv, så kan jag tänka mig något enstaka fall där det kanske vore en välgärning att kvinnan i fråga släppte yrkeskarriären, och det här är definitivt ett. Släpp pennan, Elise, och kuta hem till diskbänken igen, bums!
---
Annars kan jag berätta att det var som att cykla under vatten idag när jag tog mig först till City och sedan hem i ett duggregn som var extremt fint och tätt, samtidigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår vad du menar när det gäller Elsie C. Hon står för något närmast anstötligt för svenska barn av vår tid. Men...

Men tänk om hon har rätt i sak?

AnnaX sa...

I sak?
Att man blir bättre vd av att inte jobba?
Att man blir okvinnlig av att yrkesarbeta?
Du skämtar,va?