söndag 30 mars 2008

Men kära nån

Så är lille Pär i farten igen.
Sorry om jag inte kan hålla mig från att uttrycka mig förminskande, men har vi inte fått nog av hans statisktikförvridande utläggningar nu?
Apropå vilken sorts misshandel som diskuteras vill jag bara säga att det har varit en hel del snack om mäns våld mot män också, Riccardo-rättegången till exempel.
Det är lite svårare att hitta exempel på kvinnors våld mot män, och ärligt talat Pär Ström, tror du verkligen att det ligger en politiskt korrekt mediekonspiration bakom det? Annars skulle man ju kunna tänka sig ett visst samband med frekvensen...
Pär Ström vill att vi ska betrakta varandra som människor i stället för i första hand som män och kvinnor, skriver han. Och det skulle vara en främmande tankegång för feminister? Tillåt mig småle.
Antingen är han fullständigt okunnig om all feministisk diskussion (och vad har han då i debatten att göra), eller också låtsas han bara att han inte begriper, jag vet inte vad som är värst....

Inga kommentarer: