lördag 22 mars 2008

Syndare och lantisar

Exakt hur är man funtad om man gör sig omaket att lyfta ut sin trasiga tv, lasta in den i bilen, köra iväg, stanna och lyfta ur den ur bilen, inte på tippen (som det inte är särskilt långt till) utan I SKOGEN?
Förut stod en dumpad tvättmaskin en bit därifrån, och en gammal säng.
Det kan ta typ 10 minuter extra att åka till tippen, och det är gratis att lämna skrotet där, så varför varför varför inte?
Jag begriper faktiskt inte alls.
De värsta miljöbovarna är storstädernas överklass (med suvar, jättebåtar och hysteriskt flygresande) och vanligt folk på landet (som åker bil överallt och hela tiden, handlar all mat på Lidl och skiter i att sopsortera), det är jag övertygad om.
Påskilsk? Ja, lite. Fast jag har gått ett par sköna skogspromenader med glad hund, som hittar så mycket spännande spår att hans lilla hundhjärna nästan får överslag.
Det är en fröjd att se honom skutta över stock och sten. Jag är bara lite skraj för att vi ska stöta på vildsvin, för jag är inte alls säker på att han har vett att hålla sig undan, snarare tvärtom.
Nu snöar det som tusan, och jag ska äta ägg. Ekologiska.

Inga kommentarer: