fredag 31 oktober 2008

Ibland blir det bra

Det blev som ett skolexempel på fördelarna med att kompromissa.
Ledig dag med lilla dottern. Först följde hon högst motvilligt med mig till Liljevalchs och såg "Den stora färgexplosionen" med Sigrid Hjertén, Isaac Grünewald och Leander Engström. Och till sin stora förvåning (inte min, jag anade att hon skulle kunna gilla det om hon gav det en chans) tyckte hon att det var riktigt bra. Vi gick till och med tillbaka ett extra varv så hon kunde peka ut sina favoriter.
Sen hängde vi på Hötorgshallen ett bra tag, kollade rolig mat, åt, shoppade téer och shortbreads, drack espresso (jag)...
Och till sist följde jag motvilligt med på "Mamma Mia". Och hoppsan, den var ju riktigt bra! Det hade jag faktiskt inte trott att jag skulle tycka. Men Meryl Streep, jag säger bara det, Meryl Streep. Meryl äger.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och sjunga kan hon tydligen också. Har man hört Meryl sjunga "The winner takes it all" är det ganska svårt att återvända till orginalet ...

AnnaX sa...

Eller hur? Abba fick en helt ny dimension.

Anonym sa...

Hej

Kontakta gärna mig på hemligamamman@live.se, Jag skulle vilja höra mer om vad ni gjorde i Kerala/
Messereschmitt aka Bloggaren med alla alias