torsdag 21 februari 2008

Formsvacka

Ingen vidare dag idag. Sover man för lite blir man trött och sur, så är det. Jobbet var mer Babylon än på länge. Skrev en grej som jag faktiskt inte ville sätta mitt namn under, så meningslöst kändes det, och det gjorde jag inte heller.
Har skrivit tidigare om de hejdlösa sparplanerna på lilla dotterns skola, 30 procent på budgeten, ofattbart mycket och helt obegripligt att partier som säger sig vilja satsa på skolan kan ställa sig bakom.
Nu läser jag i DN att kvalitén inom barnomsorgen också är drabbad, barngrupperna växer i stället för att bli mindre.
Men moderaterna vill sänka skatten. Satsa på barnen, jo hejsan.
Boultbee har jag också skrivit om tidigare. Det trevliga fastighetsbolag som fick köpa ett gäng tidigare kommunala köpcenter, och började med att förbjuda all opinionsbildande verksamhet i dem.
Nu chockhöjer de hyrorna för biblioteken också. Det är klart, kommersen på HM och de andra kedjebutikerna kan kanske störas av att folk går iväg och lånar böcker. Vem vet vilka tankar som det kan väcka?
Nej, det här är en dag för lite argt och dystert muttrande.

Inga kommentarer: