fredag 22 februari 2008

En bra utredning

Johan Ehrenberg reder ut den märkliga Johan Norberg vs DN-historien, och sätter fingret så precist på var det slinter.
(Sen tyckte jag i och för sig när jag hörde det märkliga reportaget i P1:s Medierna, där de föste ihop Norberg och Schottenius, att det lät som om att Norberg innerst inne mest var djupt sårad över att DN inte skrivit om hans böcker. Och då blev det ju lite fånigt.)
Hade tänkt skriva kloka saker och länka till ännu klokare saker som jag läst här och där...
Men inte. Trött så trött efter påfrestande arbetsvecka för lite sömn, och inte minst 1,5 timmes dans i kväll, fullt ös, till livetrummor.
Och i morgon åker vi till fjällen. Vita vidder och hög luft och pjäxknarr. Yes!
19 timmar på tåg väntar, och de resvana 11-åringarna tycker att det är häftigare att åka sovvagn till norrbottensfjällen än att flyga till Indien.
Och jag tänker minsann inte koppla upp mig mot något alls, så nu blir det inget bloggat på en vecka.

Inga kommentarer: