måndag 7 januari 2008

Döden döden

Det var en sådan dag, för den började med en bussresa och samtal om två författare som båda gått bort i helgen, Stig Claesson och Anders Paulrud. Och på något sätt började det för mig redan i fredags med Legender från övärlden, som egentligen handlar om att acceptera att vi alla kommer att dö, att ingen kan komma undan.
Och den finns där ju jämt, runt hörnet, och ibland kommer den förfärligt nära, och ibland är det människor som man kanske inte har i sitt nära liv men som ändå betyder, på ett eller annat sätt.
Och, ja, jag vet inte, mer än att jag tycker att det på sätt och vis är enklare att prata med barn om döden än att tänka på den alldeles själv, i min ensamhet.
Sen blev det lite liv också, för mat är liv, och plötsligt satt jag där och hade startat en matblogg också, bara sådär.
Undrar just vart den ska ta vägen...

Inga kommentarer: