måndag 14 januari 2008

Ett berg av motstånd att övervinna

Det har inte blivit nästan någon träning alls för min del sedan oktober nångång. Tre kraftfulla förkylningar på raken (en gjorde mig faktiskt sängliggande ett par dagar), och så lite juluppehåll på det.
Så ikväll tog det emot på ett nästan påtagligt fysiskt sätt att gå till träningen efter jobbet.
Och mycket riktigt - jag hade tappat allt. Ingen muskelstyrka kvar, ingen smidighet i korta stela muskler, ingen kondition att tala om. Tillbaka på ruta ett, längre bak än jag varit på flera år.Det kommer att bli en del lidande innan jag är på banan igen.
Ikväll blev det inte så mycket kvalitetsspelande direkt, mer överlevnad. Trots detta, så roligt!
Capoeira is the shit, som barnen skulle säga.
Jag ska försöka träna lite flitigare i vår.

Inga kommentarer: