söndag 27 januari 2008

Kvällens fniss och allvar

Ali Esbati är riktigt, riktigt rolig.
"en objektiv skolkampanj för att uppmärksamma brott mot mänskligheten begångna av Philemon Arthur and the Dung"
Hi hi hi.
Skratt kan också befria. Det får faktiskt lov att finnas lite proportioner.
Annars tänker jag just nu mest på en insändare jag inte kommer att skicka till min lokaltidning, där jag läste att den utmärkta verksamheten för tonåringar på yngsta dotterns skola nu hotas av nerdragna bidrag, i praktiken nedläggning, av det borgerliga styret.
Så här:
Kära Södermalmsgrannar, bostadsrättsspekulanter, suv-ägare, ni som röstade fram vårt nuvarande borgerliga styre av staden.
Vi står nu inför konsekvenserna av ert plånbokstänkande. Ännu fler ungar kommer att drälla runt på fredags- och lördagskvällarna, köpa smuggelöl från skåpbilar, supa och slåss.
Nu förväntar jag mig att ni lämnar era varma bostadsrätter och bekväma soffor och varenda en av er föräldravandrar varenda helgkväll framöver.
Vi har inte sett till er hittills, men nu när ungarna får ännu färre vettiga alternativa sysselsättningar, då förutsätter jag att ni ställer upp, eftersom ni inte ville betala för någon offentligt finansierad verksamhet.
För det har ni väl lärt er nu, efter tragedin på Kungsholmen i höstas, att inte ens överklassens och den övre medelklassens ungar är vaccinerade mot att hamna i elände när de super utan vuxennärvaro?

Nej, jag ska nog inte skicka in den ändå. Fast det retar mig till vansinne.

Inga kommentarer: